2017. ápr 18.

Irreális árak és E betűk a szegedi Gerilla Gourmet fesztiválon

írta: hookthefood
Irreális árak és E betűk a szegedi Gerilla Gourmet fesztiválon

Történt az úgy, hogy sikerült Szegedre jutnom és mivel látogatásom idejében rendezték a Gerilla Gourmet fesztivált, így úgy gondoltam, hogy meglátogatom és kipróbálok pár helyet. Lássuk, mire is jutottam, illetve jutottak a kajás cégek. [Mivel több helyen is kipróbáltam az ételeket, így kevesebb képpel, illetve gyorsabb elemzésekkel találkozhatsz.]

Utam első körben az Enni Jó kocsijához vezetett, akik hagyományos burgereket árulnak. Semmi extra, szinte mind egy kaptafára készül, de nem feltétlen gond ez. 1100 Forintért az alap hambit választottam, íme:

img_0474.JPG

Ami már a készítésnél is feltűnt, hogy a nyomkodós flakonba előre elkészített, nagyüzemi szószokat töltöttek, ami azért elég erősen szembemegy a fesztivál E szám mentes kijelentésével. A húst előre lesütötték és kerek fém kis tároló edényekben tartották melegen. Ebből sem lesz nagy extra...

Ezektől függetlenül az ízek nagyjából rendben voltak, köszönhetően a Globus/Univer/Heinz, vagy bármely más cégnek. A hús kemény és száraz, de legalább marhából készült. A mai világban mindennek örülni kell, nem igaz? Pozitívumként emelném ki, hogy a buci alját és a tetejét is megpirították, ami ropogós állagot adott neki.

Az értékelésem:

Íz: 60 %

Élmény: 40 %

Ár/érték: 50 %

Fogyasztásra ajánlott? Ha nincs másik hely a közelben, igen

Ebéd után jön a desszert ugyebár. Egy olyan helyet találtam, amelyről sok jót még nem hallottam. Mr. Funk fánkjait eddig nem sokan dicsérték, ezért kicsit félve is próbáltam ki. Hát, mit is mondjak... Hódpapa nem véletlen szedett magára annyit.

img_0480.JPG

Egy puncsos töltelékkel megáldott fánkot választottam, amely mondjuk azt, hogy jól néz ki. Lehet ebből még bármi, de sajnos nem lett. Az első falat után éreztem, hogy a tömény cukor bántja a fogam, pedig sűrűn járok fogorvosi vizsgálatra. Ilyen cukormázat én még nem láttam; valahogy sikerült egy kilót beleölni a fehér méregből csak a süti tetejére. A tészta szintén cukrozott, az a fajta, amely a gyomrodban gombócként áll össze. A puncs a közepében kispórolt, nyilván 590 Forintért abból már nem jut elég, pláne, ha abba is ilyen mennyiségű a kristálycukor. Persze a sokkal finomabb hidegen kevert filléres puncspuding helyett abba is sikerült egy túlcukrozott valamit beletölteni, amit így már érthető módon kispórolnak belőle...

Egy szó, mint száz, az egyik legrosszabb desszert élményem volt eddig, ment is a kukába pár falat után.

Az értékelésem:

Íz: 5%

Élmény: 0%

Ár/érték: 5%

Fogyasztásra ajánlott? Nagyon nem

Másnap következett a Gab's foodtruck. Csilli-villi kocsiból ontja a zabát a Jimi Hendrix fan, így már az érkezés is bizalomgerjesztő. Reméljük a kaja is jó lesz. Mivel még pár helyet ki akartam próbálni, így a 950 Forintos "Kis Bucit" választottam.

img_0482.JPG

Burgonyás pékáruba rejtik a pulled porkot coleslaw salátával és lilahagyma lekvárral. Jól hangzik, bár így első olvasatra hiányzik belőle valami szósz. Készítés közben megkapta a BBQ-t a hús, amíg melegedett a poca a rostlapon.

Ízre teljesen rendben volt, a hagymának kevésbé jött ki az íze, abból talán többet raknék. Amit még hibának lehet felróni, az annyi, hogy a vége felé már száraznak volt mondható a szendvics, mivel kevés öntet került bele készítéskor, ezáltal nem volt meg a megfelelő füstössége sem. Ettől függetlenül egy pozitív csalódás, pláne az eddigi ételekhez képest.

Az értékelésem:

Íz: 75%

Élmény: 80%

Ár/érték: 85%

Fogyasztásra ajánlott? Igen

Ezek után más típusú konyha volt a cél. Bár street food őrület van hazánkban és a fesztivál is leginkább erről szól, mégis a hamburgerek és a szendvicsek olyan szinten elnyomják az amúgy sokszínű kínálatot, hogy mindenképp valami különlegeset, nem minden napit akartam kipróbálni.

Így esett a választásom a Babuska kocsijára, ami az orosz konyhára épít. Láthatóan nem volt széles a kínálat, 4 étellel készültek, ebből két leves, két főétel. Érdekesnek és elég különlegesnek hangzott a heringes blini, így kicsengettem érte az 1750 pengőt és már vittem is magammal ezt:

img_0497.JPG

Egy palacsintáról beszélünk heringgel töltve, uborkás vodkás mártással, díszítésként spenótlevéllel. Valóban izgalmas, de 1750 Forint egy palacsintáért? Úgy, hogy nagyjából 3-4 dkg jutott a halból az egészbe? Ez azért elég erős.

Sajnálatos módon a mártásból a végéig már nem futotta. Sajnálom, mert az egyik az, hogy zseniális volt a vodkás-uborkás cucc, a másik pedig, hogy ahol csak a heringgel találkoztam, ott olyan sós volt, mint a hering. Szóval kompenzálni kellett volna valamivel, ami az elején elég jól sikerült, később sajnos elfogyott a manna. Ezáltal felemás élménnyel távoztam, de legalább fért még belém egy kevés.

Az értékelésem:

Íz: 70%

Élmény: 75%

Ár/érték: 40%

Fogyasztásra ajánlott? Ha sok pénzed van, igen

Desszertként inkább messziről kerültem most a fánkot, rémálmaimban még mindig velem szembe jön cukorszirup formájában, így egy másik helyet választottam. Jött a Waffel Land, és egy csokis epres waffel.

img_0498.JPG

Jól néz ki ez a desszert is, remélem nem úgy fog folytatódni mint a fánknál.

Ezúttal szerencsém volt. A waffel belülről puha, kívülről nem túl kemény, de enyhén ropogós. A csokipuding az olcsóbb fajta, mégis nem túl cukros, nem túl folyós, elég kakaó van benne. Epret is kaptam rá rendesen, ami nem volt se állott, se korai, teljesen rendben volt ez is. Egyetlen óriási hibája a történetnek, hogy mindezt egy ezresért mérték, ami a fesztivál túlárazottsága mellett nem olyan feltűnő, de ha arra gondolok, hogy mindezt maximum 100-200 Forintból ki lehet hozni, akkor már kicsit brutálisnak tűnik a haszonkulcs.

Az értékelésem:

Íz: 90%

Élmény: 75%

Ár/érték: 35%

Fogyasztásra ajánlott? Igen

Ezek után csak annyit tudnék hozzáfűzni, hogy amint tudjuk, mindegyik fesztivál túlárazott, mindenkinek be kell, hogy hozza a bérleti díját, meg az utazási költségét, de ettől még válogassuk meg óvatosan, hogy hova megyünk kajálni, mert az egyre fejlődő, színesedő kínálatban még mindig képes megélni a drága vacak.

Bőséget, jóságot mindenkinek!

 

Szólj hozzá